Nástroj na správu povolenia na používanie súborov cookie je dočasne offline. Niektoré funkcie vyžadujúce váš súhlas na používanie súborov cookie môžu preto chýbať.
DIZAJN A KONŠTRUKCIA PRE UDRŽATEĽNOSŤ.
„NEROBÍME NEPOTREBNÉ VECI. VŠETKO MUSÍ MAŤ ZMYSEL A OPODSTATNENIE.“
Dizajn a konštrukcia pre recykláciu.
NA VEĽKOSTI ZÁLEŽÍ.
POVRCHY BEZ KOŽE.
Vo svojej novej generácii ponúka MINI interiér úplne bez kože. Je to možné hlavne vďaka použitiu udržateľných, čiastočne recyklovaných materiálov. Povrchy bez kože znižujú emisie CO2 v rámci celého hodnotového reťazca až o 85 %.
PLNE RECYKLOVATEĽNÉ MONO-MATERIÁLY.
ČISTO ELEKTRICKÉ MINI COUNTRYMAN BEZ VZÁCNYCH PRVKOV.
„AJ KEĎ ZMENÍME IBA NIEČO CELKOM MALÉ, DOPAD JE POMERNE VEĽKÝ, AK TO VYNÁSOBÍTE POČTOM 2 MILIÓNY AUTOMOBILOV.“
PRETOŽE TOTO JE JEDINÁ CESTA VPRED.
NA TOTO SA NÁS ČASTO PÝTATE.
Recyklácia sa začína monitorovaným návratom MINI do autorizovaného zberného strediska alebo demontážnej prevádzky. Kontaktujte svojho predajcu MINI, ktorý vás nasmeruje na autorizované pracoviská, ktoré vám vydajú certifikát o likvidácii vozidla, potrebný pre ukončenie registrácie MINI.
Prvým krokom recyklácie je neutralizácia airbagov a ďalších pyrotechnických komponentov. Následne sa odčerpá chladiaca zmes z klimatizácie a brzdová kvapalina, chladiaca zmes z motora, vypustí sa olej z motora aj prevodovky a odčerpá sa palivo. Jednotlivé kvapaliny sa nalejú do samostatných nádob a následne sa spracujú alebo recyklujú v špecializovaných prevádzkach. Len čo je MINI zbavené kvapalín, odmontujú sa všetky diely a materiály, vhodné na recykláciu. To, čo z MINI zostane, sa rozdrví na kúsky veľkosti pár centimetrov a následne sa roztriedi. Plasty, textílie, železné a neželezné kovy sa ďalej recyklujú.
MINI sa zaväzuje k ambicióznym cieľom pomocou strategického smerovania, ktoré chceme neustále vylepšovať. Do roku 2030 chceme znížiť emisie CO2 na jedno vozidlo počas fázy používania na polovicu. Zároveň plánujeme využívať až do 50 % druhotných materiálov a budeme sa zameriavať na stále ďalšie spolupráce v oblasti recyklácie plastov. Mimoriadne dôležitú úlohu v tomto zohráva cirkulárna ekonomika. Navyše, už od začiatku roku 2021 nakupujeme hliník, vyrobený pomocou energie, získanej zo solárnych zdrojov. Výroba hliníka je mimoriadne energeticky náročná, takže využívanie zelenej energie prinesie výrazné zníženie emisií CO2. Zelená energia je od základu účinnou pákou na dosahovanie korporátnych cieľov zníženia emisií CO2 v dodávateľskej sieti o 20 % do roku 2030.
Elektrický pohon má menej pohyblivých súčiastok než spaľovací motor, čiže jeho údržba je lacnejšia a všeobecne sú náklady na servis elektrických vozidiel nižšie než u automobilov so spaľovacím motorom. Okrem úspory na servise vám pomôžu v priebehu času ušetriť peniaze aj nižšie náklady na elektrickú energiu pri nabíjaní vozidla doma. A aj keď sú tu viaceré aspekty elektrického automobilu, ktoré sú jednoznačne lacnejšie než tie pri vozidle so spaľovacím motorom, pri tradičných komponentoch, ako sú napríklad pneumatiky alebo brzdové obloženie, môžete očakávať zhruba rovnaké ceny.